https://wabi-sabi.co.il/

בית בקיבוץ

ה. וש. הם זוג קיבוצניקים של פעם. חייהם מתנהלים בקיבוץ ותיק מאוד בעמק יזרעאל. שני ילדיהם בגרו ועזבו את הבית ואת הקיבוץ. אחד עזב גם את הארץ. הם פנו אלי, משום שנתקלו בסגנון העיצוב שלי וחשו שהוא מתאים להם.
הם הבינו, שגם אם רוצים שהכל יראה פשוט, לא מהוקצע מדי, לא מעוצב מדי, דוקא אז דרושה יד של מעצב חסר פשרות.

כשפחות הוא יותר, בערכי המודרניזם, אבל כשמצד שני רוצים להכניס חום לתוך המינימליזם, כשרוצים שסיפור החיים ישתקף בבית, כשמעדיפים את החפצים שכבר השתפשפו משימוש, את החומרים המחוספסים את הבלייה הטבעית של החומר, דרושה עדינות מרפרפת, סולידית אך אוורירית.
במחקר המקדים על הקיבוץ מצאתי תמונות מראשית ימיו. למדתי על האדריכלות הקיבוצית והשתדלתי ככל הניתן להיות נאמנה לרוח ולאידאולוגיה של פשטות.
אלה התמונות מראשית ימי הקיבוץ ששמשו לי השראה

 

עוד עמדה לנגד עיני בקשתה של ה. שהבית, העומד על אם הדרך לחדר האוכל יהיה למקום אירוח ומנוחה כמו בתי התה בדרך המובילה אל המקדש. שמעתי הפנמתי ואני מקווה שהבקשה הזו מולאה.

Terunobu Fujimori|מקור: https://madoken.jp/en/series/10863/
בדקנו את פלטת החמרים שמדברים אליהם: עץ, פשתן, טיח, אבן. ובחדרי השינה גם כותנה, צמר
הצבעוניות: חום, חמרה, ירוק, חלודה ובחדרי השינה צבעוניות בהירה.

פלטת החומרים והצבעוניות שנבחרה
הבית במפלס הקרקע הוא חלק משכונה שנבנית במרכז הותיק של הקיבוץ. בתים חד קומתיים עם עליית גג. בחלק מהבתים משתמשים בה להרחבת הדירה, אך בעלי הבית הזה העדיפו להסתפק בקומת הקרקע ולהותיר את עליית הגג ללא שימוש. זה אפשר למתכננים להשאיר בחלל הציבורי את פנים הגג פתוח אל הקומה השניה ובכך לאפשר לאור מחלונות הסקיילייט להיכנס פנימה.
את חלל הגג חיפינו בפנלים מעץ במבוק, באופן שמחלק את הגובה ונותן תחושה יותר אינטימית. חיפוי הבמבוק ממשיך ויורד גם על קיר הטלויזיה והפסנתר.
במרכז

התאורה עוצבה כאן בשלוש שכבות: סביב מנורות uplight, שיאירו את פנים הגג הבהיר ומשם יחזירו את האור. בשורה נוספת מנורות שקועות שמטרתן להאיר כלפי מטה ובמרכז כאמור מנורות תלויות, שמזכירות פנסי נייר יפניים. את המנורות עיצב חיימה חיון המעצב הספרדי המוכשר.
מכאן נותנים לחומר לדבר;
חיפוי רצפה בחמרים טבעיים, רצפת טרה קוטה בהירה. קירות מחופים בטיח מינרלי מחוספס. טקסטילים- ריפוד הספה והוילונות בבתי פשתן גסים בצבעי חלודה. שטיח צמר. על הקירות תמונות אבסטרקט מונוכרומטיות.
לארונות המטבח בחרנו בגימור צבע בגוון נחושת מתכתית.
שלחן האוכל מבהיר את הצבעוניות בעץ בהיר ואילו הכסאות בצבעוניות של המטבח.
הירוק מגיע מבחוץ.

אסתטיקה יפנית

בית התה בדרך לחדר האוכל

הבקשה של ה. שהבית שלה בדרך לחדר האוכל יישא תכונות של בית תה, הביאו אותי לחקור בסוגיית האדריכלות של בית

צור קשר
close slider

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
אם גם אתם אנשים מיוחדים, עם עולם פנימי עשיר, ידע תרבותי, ראיתם עולם ואתם מחפשים עיצובים לא שיגרתיים שיבטאו אתכם – בואו נישאר בקשר!
Call Now Button דילוג לתוכן