דגשים חשובים בעיצוב חנויות

עיצוב חנויות – זה חלק חשוב מהביזנס

מה גורם ללקוח הנכנס לחנות, לקבל החלטה על ביצוע רכישה, להכניס את היד לכיס ולשלם את המחיר הנדרש? על השאלה הזאת נערכו אין ספור מחקרים, ובה עסקו אין ספור אנשי מקצוע מעולם השיווק והמכירות. הרשימה היא כמובן ארוכה, וכוללת בחלקה פרמטרים שעליהם אין לבית העסק שליטה, אך היא גם כוללת רשימה ארוכה של פרמטרים שעליהם בית העסק משפיע באופן חלק, מלא ואף בלעדי. אחד מהם הוא הנושא של עיצוב חנויות, ועיצוב החנות הוא בהחלט פרמטר שיכול להשפיע ישירות על השורה התחתונה והביצועים העסקיים בחנות.

לעיצוב החנות שלכם ישנה השפעה רבה על השורה התחתונה של העסק

כך למשל, ישנה שורה ארוכה של מחקרים, המוכיחים כי ז’אנרים מסויימים של מוסיקה ואפילו סטים מוגדרים של צלילים, יכולים להשפיע על החלטות הרכישה שלנו כשאנו מסתובבים בחנות. הצבעים השולטים בעיצוב החנות גם הם יכולים להשפיע על החלטת הרכישה. מחקרים אחרים מוכיחים שהנושא הכולל של עיצוב חנויות, ובתוכו אפשר להכניס כמעט כל פרמטר עיצובי אפשרי, משפיע גם הוא ישירות על החלטות הרכישה שלנו, בין שמדובר במכולת ובין שמדובר בחנות בגדים או סוכנות רכב. ההשפעה יכולה להיות על היקף הסכום שנוציא והיא יכולה להיות על עצם ביצוע עסקה כלשהי בחנות.

עיצוב חנויות

לא עניין של אסתטיקה או טוב טעם, אלא של עקרונות מקצועיים

העניין הוא שהנושא של עיצוב חנויות הוא לא עניין של טוב טעם, כשרון או חן, אלא תחום של כללים מאוד מקצועיים ומוגדרים שנחקרו לאורך זמן. כך למשל, ייתכן שהחנות שלכם תיראה הרבה יותר בגווני שחור ואפור, אך דווקא גווני כחול ולבן הם הגוונים שיעודדו את הלקוחות שלכם לבצע רכישה בחנות. ייתכן שאתם אוהבים לעבוד בסביבה חמימה ואינטימית, מן כוך בעל תאורה מעומעמת, אך זהו בדיוק העיצוב שיבריח לקוחות מהעסק שלכם, לעומת עיצוב המבוסס על תאורה בוהקת ובהירה. משמעות הדברים היא, שגם אם יש לכם קונספטים ורעיונות לגבי עיצוב חנויות בכלל ועיצוב החנות שלכם בפרט, אתם ממש לא רוצים לקבל את ההחלטות בעניין בעצמכם, ושלא על רקע מקצועי.

תהליך המבוסס על שיקולים עסקיים מעולם המכירות, ולא רק על אסתטיקה

התהליך של עיצוב חנויות הוא תהליך שהשיקולים המרכזיים שלו כוללים כמובן אסתטיקה, אך בראש ובראשונה תהליך המבוסס על שיקולים עסקיים מעולם המכירות. ישנן אין ספור חנויות אסתטיות מאוד, שפושטות את הרגל או שמתפקדות בחצי מהפוטנציאל שלהן, ולעומתן חנויות שעוצבו בצורה חכמה, גם אסתטית אבל בעיקר בהתאמה לעקרונות המקצועיים, ומצליחות למצות את מלוא הפוטנציאל שלהן. ישנם ערכים מאוד מוגדרים ומסויימים שאנו מעוניינים לייצר בתהליך של עיצוב חנויות, ערכים של חמימות ואינטימיות מחד, אך גם של שמחה וציפייה מאידך. ערכים של שפע, של רוגע ושל תקווה.

עיצוב חנויות על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתחום הספציפי

את הערכים האלה ניתן לייצר באמצעות תכנון המרחב, באמצעות שילובי צבעים, באמצעות חומרי הגלם, באמצעות הפרופורציות ופיזור הפריטים במרחב, באמצעות גופי תאורה מתאימים, באמצעות סידור מדפים חכם ובאמצעות עוד שורה של אלמנטים עיצוביים חשובים ומרכזיים, שיש לעשות בהם שימוש חכם ונכון. מן הסתם, לשם כך נדרשים אנשי המקצוע המתאימים, שיכולים לראות את הדברים מעבר לנקודת המבט האסתטית. בהתאם לכך, כאשר אתם מעוניינים לעצב את החנות שלכם, אתם רוצים למצוא מעצב פנים שלא רק שמתמחה בתחום הרחב של עיצוב פנים, אלא מתמחה בתחום של עיצוב עסקים קמעונאיים, או עיצוב חנויות בפרט.

עשוי לעניין אותך

Call Now Button
צור קשר
close slider