צללים בהירים

אנחנו תופסים את הרהיט כאובייקט, שעל אף היותו שימושי הוא פיסולי ברובו, ומאמינים שהרהיט המוצב במרחב יכול לייצר את האווירה הרצויה עבור חלל ספציפי.

טל שרמייסטר וסיאה פרמינגר הציגו בקיץ בגלריה פריסקופ רהיטים עדינים בגסותם.

Bikaku Studio – אוצרת שרי פראן. גלריה פריסקופ.

סטודיו BIKAKU הוא סטודיו לרהיטים בעבודת יד.

החוש והכמיהה ליופי ואסתטיקה הם שמניעים את העיצוב, את המחשבה ואת חיי הסטודיו.

אנחנו תופסים את הרהיט כאובייקט, שעל אף היותו שימושי הוא פיסולי ברובו, ומאמינים שהרהיט המוצב במרחב יכול לייצר את האווירה הרצויה עבור חלל ספציפי.

הרהיטים מאופיינים בתפיסה אסתטית ייחודית אך פשוטה, בקווים מינימאליים ובעבודת יד איכותית. https://www.facebook.com/bikakustudio/

טל שרמייסטר וסיאה פרמינגר פתחו בחודש אוגוסט את תערוכתם הראשונה צללים בהירים בגלרית פריסקופ בתל אביב. אוצרת שרי פראן. 

במאי השנה הם השיקו את הסטודיו באירוע בן שלושה ימים בגלריה מאיה ותוך מספר חדשים קיבלו את התערוכה בפריסקופ עם קולקציה חדשה של פריטי ריהוט ואקססוריז מדויקים להפליא. 

אורחות: שרון אלה, גלית גאון.

המינימליזם מאפיין את עבודתם והם עקביים בכך גם בצמצום הביטוי שלהם. עוד אין להם אתר, צילומי העבודות שלהם מינימליסטים כמו העבודות עצמן והם ממעטים בדיבור ובכתיבה במדיה החברתית. 

ובכל זאת, לקראת התערוכה התקשורת חבקה אותם בחום, מה שמוכיח שכשיש לך משהו אוטנתי להגיד ואתה מבטא אותו בעשייה מהודקת, מקצועית שלא רואים את הזיעה שהושקעה בה, האמנות מדברת ואין צורך להטפיח אותה עם גבבי מילים ונחמדויות. 

הסיפור שלהם סופר בכל הסיקורים הנחשבים בעולם העיצוב והאמנות (הקישורים מופיעים בסוף המאמר).

ולמי שדרוש, הנה תקציר: 

טל הוא נפח ממצפה חרשים שבגליל. הוא למד בתיכון במגמת אמנות. אחרי הצבא עבד בשימור מבנים עבור רשות העתיקות. אחר כך מימש את אהבתו לסוסים, עבד בחוות אוסטרליה ובניו-זילנד והתמחה בנברסקה בפרזול סוסים. הוא עבד מספר שנים כשוליה של מסטר בפרזול פרסות, פתח עסק עצמאי וסגר אותו לאחר מספר שנים. 

סיאה בת לאב ישראלי אשר פגש את אמה בטיול ליפן וביחד הקימו את ביתם בישוב האקולוגי כליל, גם הוא בגליל ולהם חמישה ילדים. האב הוא פסל והאם צ'יזורו פרמינגר ידועה בזכות עצמה באמנות האירוח היפני עבור המבקרים בישוב, מתמחה בטקס תה ומדריכה טיולים ליפן. 

כמה שבועות לפני פתיחת התערוכה נולדה בתם הראשונה של טל וסיה איירי. 

בראיון באחד העיתונים מספרת סיאה כיצד השפיעה עליה היותה בת לאם יפנית וזה ניכר היום גם בעבודה שלה. "אם לילדים ישראלים מותר להשאיר צעצועים מפוזרים אחרי ששיחקו בהם, אנחנו התבקשנו לשים לב ולהחזירם למקום".

החינוך למשמעת עצמית שסיה לקחה על  עצמה כמו מי שגדלה להורה יפני, טל לקח על עצמו מתוך איזושהי משמעת מסוג אחר, שאיננה שמה את האגו בחזית. על כן הוא הלך אל הטובים ביותר לרכוש מקצוע. 

סיה למדה בירושלים בבית הספר לתאטרון חזותי. "תהליך משנה חיים" היא מגדירה את הלימודים בבית הספר, שנותן כלים לחשיבה עצמאית, אתגור מתמיד של המציאות וחשיבה מחוץ לקופסה. בתהליך היא נדרשה ליצור חפצים וסביבות ונעזרה לשם כך במיומנויות של טל.