איקאה – לא מה שחשבתם (חלק ראשון)

היי חברים,
החלטתי להקדיש כמה פוסטים לענקית הרהיטים השוודית.
איקאה לא צריכה שיציגו אותה. להיפך לעיתים נדמה שהרהיטים הזולים, הזמינים, העיצוב הסקנדינבי עם הברקות פה ושם והשיווק המסיבי, חדרו לחיינו כל כך עמוק, עד שנדמה שכל הבתים, במיוחד אם אינם עתירי תקציב, מרוהטים בשטנץ שחוזר על עצמו. מי שמחפש דירות להשכרה לטווח קצר למשל כמו AirBNB, יכול לאתר בצילומי הדירות את הפריטים המוכרים בכל מדינה בפלנטה.

 

לא כל הפריטים יפים וגם האיכות לא תמיד מה שציפינו לקבל. אז מה הטעם לדון באיקאה במדור עיצוב?
אם לחזור להצהרת הכוונות שהוצבו כאן בתחילה:
"האתגר הקטן שהצבנו כאן הוא לסייע לכל אותם אנשים, אשר רוצים לעשות זאת בעצמם, לעשות את זה טוב יותר".
לכן, אציע כמה דרכים חדשות להסתכל על IKEA החברה ועל העיצובים שלה, מכיון שרבים מקוראי המדור עשויים להיעזר גם בריהוט העממי הזה בזמן כלשהו.

פטרון האמנויות: לפני כשנתיים נתנה איקאה חסות לתערוכה "אין כמו בבית" במוזיאון ישראל בירושלים. איקאה רכשה בזכות את כרטיס הכניסה שלה לעולם האמנות והעיצוב בכך שהיא מיישמת הלכה למעשה אחד מהעקרונות החשובים של הבאוהואס – עממיות: עיצוב נגיש לכל אחד.

 

עיצוב התערוכה של דה לנגה, עורר אסוציאציה לתפאורה המינימליסטית המפורסמת במחזה,Dogville של הבמאי לארס פון טרייר– שכל כולה היה ציור מתווה בתי העיר דוגויל על הרצפה.
ניקול קידמן בסרט דוגויל Wikipedia

בנוסף, כיוון המעצב לקשר גם לאופן השיטוט לפי חדרי הבית בחנויות IKEA – הקשר הזה מתהדק למראה הקטלוג, שמעוצב כמו קטלוג איקאה.

 

קרש גיהוץ –עבודה של האמנית היפנית יאיוי קוסמה בתערוכה "אין כמו בבית" במוזיאון ישראל.
קטלוג המודפס הוא הספר בעל התפוצה הגדולה בעולם. 250 מליון עותקים יוצאים מידי שנה, יותר מספר התנ"ך.

הקטלוג יוצא באוגוסט ולהכיר את הטרנדים שהוא מביא איתו, זה טריויאלי, שכן בתפוצה כזו הוא גם קובע טרנדים בעצמו. בפברואר, משיקים בחנויות איקאה מוצרים חדשים לקראת האביב, וזו הסיבה לתזמון הכתיבה על איקאה עכשיו- שתהיו מעודכנים.

 

בפוסטים הבאים- דברים שלא ידעתם על איקאה: שת"פים עם מעצבים מפורסמים ולא מפורסמים, איקאה כעסק חברתי, טרנדים ל-2019, האקרים, קולקציות חדשות, איך לדוג את הפריטים השווים ולשלב אותם כך שאף אחד לא ינחש שהם מאיקאה?

תשארו דרוכים : )

https://www.adweek.com/…/ikea-subtly-and-then-not-so-subtl…/

קרדיט לתמונות: איקאה