תכשיט קטן שיצרתי מדירת קבלן בהצליה

מידי שנה נבנות בישראל כ-50,000 דירות חדשות לעומת כ-15,000 בתים חדשים צמודי קרקע. פי שלוש ויותר. על אף המאמצים שעושה הממשלה לפיזור האוכלוסיה בפריפריה באמצעות תכניות מחיר למשתכן, הביקוש לדירות הוא עדיין במרכז בתכניות התחדשות עירונית. אשתקד היתה הרצליה במקום שני במכירת דירות חדשות אחרי רמת גן.
הנתונים האלה מצביעים על כך שרוב המגורים בהווה ובעתיד יתרכזו בבנייה רוויה ואם אלו דירות חדשות, הן תהיינה דירות קבלן, גם אם העיסקה בוצעה בקבוצת רכישה או בתכנית תמה.
עיצוב דירת קבלן שונה מעיצוב בית בבנייה פרטית או אפילו משיפוץ דירה בכך שהקבלן מחזיק בתכניות האדריכליות ובמפרט הקבלני ואם הבעלים החדשים צריכים לשינויים על מנת להתאים אותו לצרכיהם, טעמם וחלומותיהם, נדרש מהם להתדיין ולהגיע להסכמה מה ניתן ומה לא ניתן לשנות. שינויי דיירים הוא מונח שגור בפי כל מי שקנו דירה מקבלן. הקבלן מעמיד לרשות הקונים גוף מתאם, מעצב, הנדסאי או א=D7ריכל, אשר מהווה את החוליה המקשרת בינו לבין הרוכשים. הזמן המוקצב ללקוחות הוא מוגבל ומתאם השינויים מייצג את האינטרס של הקבלן. קבלן יעדיף כמה שפחות שינויים. כל סטייה מהרוטינה מהווה טרדה עבורו. הלקוח שרוצה לתרגם את מאווייו הכמוסים ביותר לדירת חלומותיו יתקשה למצוא כאן אוזן קשבת. מתאם השינויים של הקבלן גם לא יסייע בבחירת חומרי גמר, פריסת קירות, עיצוב תאורה, תכנון ריהוט ומטבח, סטיילינג ואקססוריז. ולבסוף, דרוש שיהיה גם מי שרואה את התמונה הגדולה, לא מופתע משלבי ההתקדמות לוחות הזמנים והתקציב, מכיר ספקים ובעלי מקצוע לכל מה שיעלה בדרך ובעיקר יכול להציג חזון ברור לאן הוא חותר.
בפרויקט קבלני הדירות מתוכננות כך שיפנו למכנה המשותף הרחב ביותר ובסטנדרט בנייה כזה שיהיה כדאי ליזם ולקבלן. לכן, עדיף למי שהשקיעו מליוני שקלים ברכישה להשקיע עוד כמה אלפים ולהצטייד במעצבת פנים פרטית ,אשר תהיה להם מורה נבוכים בתקשורת המורכבת עם הקבלן ומצפן בדרך הארוכה והמבלבלת.

כאלה הם ש.וא., זוג מקסים בשנות ה-60 לחייהם אשר “היגרו” מעיר מגוריהם לכוון המרכז ורכשו דירה מקבלן בבניין ההולך ונבנה בהרצליה. זהו בניין בממדים לגמרי אנושיים: 7 קומות, דירות בודדות בקומה ואף על פי כן, עברו כמה שנים מיום חתימת החוזה ועד למסירת הדירה.
הדירה נמכרה כ93ירת 4 חדרים, כ-90 מ”ר, זכתה למרפסת חזית עצומה יחסית של כ-27 מ”ר, העוברת לכל אורך החזית. מיקומה בקומה החמישית, הגבוהה יחסית קיבלה מבט יפה אל הנוף ואור רב, שכן החלונות הם מעל לגובה העצים הוותיקים שבשדרה. גודל הדירה עם מרפסת גדולה בהחלט סיפקה את צרכיהם.
רוב הריהוט אמור היה לעבור איתם מדירתם הקודמת והם ביקשו להגביל את שינויי הדיירים על מנת שלא לחרוג משמעותית מהתקציב אשר הועידו לבית ולמעבר אליו.
המבנה האדריכלי הכמעט ריבועי של הדירה הווה יתרון בכך שאפשר תכנון כמעט ללא מסדרונות.

הקונספט היה לכוון את האוריינטציה של הדירה כלפי מקור האור והנוף היחיד – המרפסת. הסלון ופינת האוכל אוחדו לחלל אחד. הספה הועמדה מול חלונות כדי להשיג מבט אל הנוף החוצה. קיר המסדרון שמאחורי הספה נותר במקומו בהיותו קיר נושא קונסטרוקטיבי ואילו הטלוויזיה מוקמה מולה על הקיר הפונה למרפסת. שטח אחד משני חדרי הרחצה צומצם והפך לשירותים בלבד, לטובת ארונות נוספים.
רוב הבחירות של חיפויים, כלים סניטריים (מודי) נעשו אצל ספקים של הקבלן ומתוך המבחר הסטנדרטי. המטבח (מטבחי אביבי), בגודל ובמיקום שתכנן הקבלן, תוכנן בפורמייקה אפורה עם מעט מאוד תוספות ממפרט הקבלן.
התהליך מתחיל בבניית פרוגרמה המעמידה את מפת רצונות הלקוחות על מפת האפשרויות שמאפשרת התכנית ומאפשרות מגבלות התקציב והסכמות הקבלן.
בשלב הבא מוגשות תכניות למתאמת שינויי הדיירים ולאחר מכן נבחרים חומרי הגמר והמטבח.

השינויים העיקריים שנעשו היו בתאורה (ER Lighting), בחשמל ובהנמכות הגבס המסתירות את תעלות המיזוג. השאיפה היתה לשמור על גובה תקרה מקסימלי היכן שניתן. התאורה ברובה תאורה נסתרת או מנורות up light, המאירות באור בלתי ישיר. מעל שולחן האוכל והאי במטבח נתלו מנורות זכוכית שקופה במטרה לא להתערב בניקיון החלל. הדגש בתאורה ניתן לקיר המסדרון המרכזי על מנת לייצר עניין ולאפשר, אם בעלי הבית יבחרו, לתלות עליו עבודות אמנות
למשטחי המטבח נבחרה אבן טבעית לבנה הנקראת “טאג’ מאהל”, על שם המבנה היפהפה בהודו הבנוי שיש לבן. זו נקודה מרכזית בבית והמשטחים הלבנים מבהיקים ונותנים לה נופך מפואר.

לאחר התכנון ובחירת החומרים, מתחילים חודשים ארוכים של המתנה תוך כדי פיקוח בנקודות זמן שונות ולבסוף מוגשות תכניות הנגרות ונרכשים פרטי הריהוט.
שולחן אוכל גדול בעץ אלון (טולמנס’) הוא הליבה החברתית של הבית, סביבו מתכנסת המשפחה המורחבת לארוחות שבת וחגים.
נגרות: הארונות בחדר השינה, חדר העבודה, ארונות האמבטיה וארון מכונות הכביסה צבועים בתנור (נגריית טידה) משלימים את הבית בפשטות נקייה.
גם בחדר השינה הוצבה המיטה כך שהשוכבים בה יוכלו לחוות את החוץ מהחלון הגדול ומהמרפסת. חדר העבודה הוצב בממ”ד וכל קיר פנוי בשני החדרים משמש להציב ארונות המכילים את כל מטלטליהם של בני הזוג שכן לדירה אין מחסן או שטחי אחסון.
מכונת הכביסה והייבוש הוצבו במבואה לחדר הרחצה בתוך ארון ייעודי המהווה גם אחסון לסולם, קרש גיהוץ וכדומה ואילו מחסן נוסף נמצא במסדרון השירות הצר הנמשך מתוך האמבטיה, היכן שבמקור תוכננו להיות מכונות הכביסה.

את המרפסת הארוכה מעטרת צמחייה המוסיפה רעננות לכל הבית ומאפשרת ישיבה נעימה בחוץ.
התוצאה נראית קלילה ואוורירית. פשוטה, לא עמוסה והיא תולדה של תכנון שהוציא את המיטב מהקיים והוסיף עליו אך מעט.

מה מקור הקסם שמעניק לדירה את תחושת האווריריות המוארת והנעימה כל כך. קודם כל היא מתאימה לד=99ירים. זוג שקט וצנוע בעל טעם דומה המאפיין אותם. מגבלות התקציב אפילו היוו יתרון, כי לא היתה פה הגזמה בשום דבר או אלמנט. הדירה נותרה פשוטה ונקייה והיתרונות שלה הועצמו.

עיצוב דירות קטנות בתל אביב
מאמרים וטיפים שלי

עיצוב דירות קטנות בתל אביב

עיצוב פנים דירות קטנות בת”א אם רכשתם או אתם מתגוררים בדירה קטנה בתל אביב ואתם מעוניינים לשדרג את איכות החיים

צור קשר
close slider

    אם גם אתם אנשים מיוחדים, עם עולם פנימי עשיר, ידע תרבותי, ראיתם עולם ואתם מחפשים עיצובים לא שיגרתיים שיבטאו אתכם – בואו נישאר בקשר!

      Call Now Button