המיאקי הראשון שלי

 

איסי מיאקי, מעצב האפנה היפני האגדי, השתלב בשבוע העיצוב במילנו, פעם כמעצב התערוכה של חברת סוני, ופעם כאשר נתן את חלל החנות החדשה שפתח במילנו למיצג של אמן יפני אחר.

חברות גדולות הבינו כבר את היתרון שיש להן בהשתלבות בזירת עיצוב הבית הסואנת הזו, גם אם הן חברות אלקטרוניקה, אינטרנט, מכוניות או בגדים.

חברת סוני זכורה לנו עוד מהסלוגן My First Sony  שנוצר עבור צעצועים חשמליים, אשר קשרו את הקהל הפעוט למוצרי החברה, בהנחה שבעתיד יהפכו לצרכנים. בתערוכה הוצגו מוצגים אשר מדמים קולות ומראות העושים שימוש באלקטרוניקה, על מנת לבלבל בין החושים ובכך להמחיש לנו עד כמה כבר הורגלנו לתעתועים ואשליות שמספקת לנו הטכנולוגיה. הנה מספר סרטונים הממחישים את האשליה המושגת. תמונה שווה אלף מילים וסרטון אולי מיליון מילים.

 

 

 

 

אבל בניגוד לחברות אשר השאירו ברמיזה את הקשר למוצר, בסוני לא שכחו להציב בסוף המסלול את חדר המגורים הביתי עם מסך הטלוויזיה הענקי, חברו הטוב של האדם. כך נסגרת המניפולציה הרגשית עם אמירה מאוד מסחרית.

בפתח חנותו החדשה של איסי מיאקה במילנו, המשתרעת על פני 3 קומות במרכז העיר, עוצרת מידי פעם לימוזינה עם נהג שבא לאסוף את המשלוחים, עבור מי שלא מגיעות הנה ככל האדם למדוד את הבגדים. אנחנו מצד שני פסענו לתוך קודש הקודשים הזה, שאולי לא היינו מרשות לעצמנו להיכנס אליו אלמלא המיצג מסהיקו סאטו, פרופסור בבית הספר לקולנוע וניו מדיה באוניברסיטת האמנויות בטוקיו, המשלב בין טכנולוגיה לחוויה חושית חדשה.

בקישור אסוציאטיבי לתערוכה של סוני נקרא המיצב My First Me-know yourself like never before  – המשך לספרו של הפרופסור “דרכים חדשות להבנה”,

הצופים מתבקשים לתת את טביעת האצבע שלהם, וזו יוצאת לשחות בין כל חברותיה על הלוח הגדול, כמו דגיג או ראשן, או תא זרע?

בדרך היא נמלכת בדעתה וחוזרת אל תוך הריבוע שלה ונבלעת. ברובד נוסף יושב סמוי בקומה השנייה, צלם המצלם את תגובות המשתתפים במיצג. אכן דרכים חדשות להבנה.

עשוי לעניין אותך

צור קשר
close slider

לקביעת פגישת ייעוץ:

שם*

דואר אלקטרוני*

טלפון