דירה ב GINDI TLV

מתחם “השוק הסיטונאי” בפינת רחובות החשמונאים וקרליבך , שעד לפני כמה עשורים שכן פה השוק הסיטונאי של תל אביב, אסם התבואה של גוש דן, אליו התנקזו מידי בוקר משאיות הנושאות את תנובת הארץ. דוכנים נפרסו, רוכלים הציעו את מרכולתם. מחסני קירור תת-קרקעיים שוכנים מסביב עד היום, חלקם הפכו לגלריות לאמנות. משהו מהחספוס של השוק נשאר טבוע במסעדות המקומיות. “תנובה” ועיריית תל אביב שהיו בעלי הקרקע הכתיבו את תנאי המכרז, ודרשו שיהיה פה מרקם קהילתי הכולל בית ספר, גני ילדים, מרכז קהילתי עם ברכה ובמרכז חצר גדולה על גג הקניון, אליה יוצאים עם הכלבים, עם הילדים ועם הזקנים לשאוף אויר, לשחק ולפגוש את השכנים. ככר העיר של פעם, במרכז הכי אורבני של תל אביב. 

הדירה פונה לדרום-מזרח בקומה ה-28 של מגדל המגורים, אחד מתוך ארבעה, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון בצורה שמזכירה תירס ענק. התכנית מאפשרת לכל דירה לקבל 2 כווני אויר וקירות מסך מעוגלים הפתוחים לנוף מזרחה לשומרון דרומה להרי יהודה ולדרום מערב לכוון בת ים. מגדל חדש ולגמרי אורבני .

ההחלטה להכניס את הוואבי סאבי ללב הבניין המודרני יצרה ניגודיות מפתיעה בין הפונקציונליות של בניין במתכת ובזכוכית, אשר קירותיו הם חלון וחלונותיום הם קיר, ממש כמו בבית היפני המסורתי אשר קירותיו נפתחים אל הגן.

אל החומרים התעשייתיים של הבניין הוספתי חמרים טבעיים בחיפויים ובריהוט והשלמתי בתאורה נסתרת ולא ישירה, אשר נוסכים רוך על המקום. הישן מתחבר עם החדש ללא מאמץ.

הרצפה חופתה בטיח מינרלי מיוון על ידי האמנים המופלאים של B2BASIC. גם הקירות במטבח ובאמבטיות חופו בטיח דומה ללא האגרגט הגס שמצוי ברצפה. כל החיפויים נעשו על גבי הריצוף והחיפוי של הקבלן ובכך נחסכו ההריסה והאיטום מחדש. הפנלים הוסרו מהקירות כדי ליצור מעבר רך וטבעי מהקירות לרצפה. 

כל פרטי הנגרות בחדר המגורים הם של סטודיו BIKAKU מקליל ועשויים קורטן מוחלד, עץ אלון בתצורות שונות, ריפוד כותנה בצבעי אינדיגו וורוד עתיק. 

המטבח השחור הוא פרי של מלאכה יפנית הנקראת shou-sugi-ban בה שורפים את פני לוח העץ ממנו בונים בית או רהיט, במטרה לשמור עליו מפני פגעי מזג אויר וחרקים. פרטי הפרזול – הידיות, הסוקל המדף התלוי עשיויים ברזל מוחלד. טל, הנגר-נפח אשר יצר את הרהיט, איזן את המדפים באמצאות קורה היורדת מהתקרה ויתד עץ הקושרת בינה לבינם. מעשה כשפים שכזה, כשהכל מאוזן למופת. 

כדי לייצר את הספה, גם כן בנפחות, השתמשו טל וסיאה במחוגה ענקית ומדדו אקו הקיר המעוגל, על מנת שניתן יהיה ליצר את הספה באותו הקוטר. 

פלטת שלחן האוכל- םרוסה מגזע אלון מיושן במים, אשר פינו בו את החלקים הרכים ויצרו חרכים, כך שהגוש המסיבי הזה נראה אוורירי כתחרה.

פרטי הנגרות האחרים: מיטה, מחיצה, ספסל הם של נגר המקדשים היפני מו סלע וחודשו על ידי הוג’וקי שוניאם, אמן עץ  שלמד בניית בתי תה שניהם עושים נגרות ללא מסמרים דבקים או ציפויים. 

יש גם שלחן כתיבה ותיבת נסיעות משוק הפשפשים 

את מרבית כלי הקרמיקה עשה הכדר מאיר מוהבן, שיש לו תנור שריפה יפני בחצר ביתו בפרדס חנה. 

על הקירות אמנות ישראלית מקורית. 

גופי התאורה המינימליסטים מExclusive- נותנים אור באיכות מצוינת, אשר שומרת על האותנטיות של הצבע. זוג מנורות העשויות גושי קריסטל תולות במסדרון ושוברות את קרני האור כפריזמה. 

מנורה עומדת של סטודיו ויהי מאחרי הספה בעלת רגל ברזל דמויית ענף ונברשת בעשויה פורניר, החומר המאפיין את כל גופי התאורה הנוצרים בסטודיו.+

צור קשר
close slider

    אם גם אתם אנשים מיוחדים, עם עולם פנימי עשיר, ידע תרבותי, ראיתם עולם ואתם מחפשים עיצובים לא שיגרתיים שיבטאו אתכם – בואו נישאר בקשר!

      Call Now Button