סגנונות

פילוסופיה, סגנונות ומקורות השראה

“העקרונות המנחים אותי בעיצוב ותכנון הבית מושפעים מהקשר בין מקום, זמן ותרבות. בעבודותיי אני עושה שימוש בידע בניסיון ובבשלות שנרכשו בעבודה צמודה לאמנים, סופרים, מוזיקאים, רקדנים, אנשי תרבות ורוח. היכרותי עם עולם התרבות, האמנות והעיצוב מקרבת אותי לאסתטיקה האותנטית, הכנה והבסיסית. הסגנון שלי מושתת גם על עולמות התוכן של הלקוח ונותן להם אינטרפרטציה במרחב. תפיסת העולם שלי שואפת לבית שנראה נפלא, אך יש לו בעיקר ממד מעורר השראה ומעורר חשיבה, תקשורת בין אישית, יצירתיות, פתיחות, מקוריות ואנרגיה.

עבודתי מנומקת, מבלי להיסחף לטרנדים ולאופנות חולפות. אני דוגלת בשימוש בחומרים טבעיים באיכות מצוינת, תוך התחשבות בעקרונות הקיימות.”

בית הוא יצירה אישית ואינטימית מאוד של בעליו. לכל אדם, זוג או משפחה יש סיפור, מחסנים של זיכרונות, ריגושים, תחביבים, אוספים. תפקידי כמעצבת יהיה לסייע לבטא אותם בקונטקסט האדריכלי, לייצר עבורכם את החתימה האישית, הנשענת על מערכות היחסים בבית, שגרת היום הביתית ועל עולמם הפנימי של בני הבית.
מי שאין מקצועם או עניינם אדריכלות, עיצוב או אמנות לא יעצרו להמשיג לעצמם מה מדבר אליהם, באיזה סגנון הם יבחרו וירגישו נח. זה משהו שכדאי לתת עליו את הדעת בעת קבלת ההחלטות על עיצוב סביבת המגורים, ההחלטה שלרובנו היא המשמעותית ביותר בחיים. מספר מילים על פילוסופיה וסגנון המאפיינים את עבודתי עשויים לסייע לכם בהחלטה לעבוד עם סטודיו Wabi-Sabi:

לחיות עם אמנות מקורית הוא בעיני ערך שאינו שמור רק לאספנים ולבעלי אמצעים. כמו ביתר פרטי הבית זו שאלה של סדרי עדיפויות. בשונה מתפקידה המסורתי בעיצוב, לעיתים יצירת האמנות מהווה עבורי אלמנט מחולל תכנון. לעיתים ובמידת האפשר אעשה שימוש בפרטי ריהוט מקוריים של אמנים ומעצבים, אך לא אהסס לשלבם בפריטים עממיים, אתניים, רטרו ויד שנייה.

Wabi-Sabi, מקור ההשראה שמפעים אותי, מגיע מהמסורת האסתטית של הזן בודהיזם ביפן מאדיר את השלמות שבחוסר השלמות. הוא מסתורי לא מוגדר וחמקמק ויש בו קורטוב מהתובנה המתלווה להיות הדברים בני חלוף, צנועים, פשוטים, מהוהים, לא מושלמים, מתכלים. משמעות שתי המילים היפניות היא נזירות וקמילה. לא בכדי יש קושי להגדיר את המושג והסגנון שכן כך העדיפה הנזירות הזן בודהיסטית לשמר אותו והוא קשור לסגנון אנטי-אסתטי מתמרד ולעניינים מסתוריים אחרים. הקרוב ביותר לו בתרבות המערב הוא סגנון הrustic המחוספס והלא מעוצב. אני מוקירה את החומר הטבעי, הצנוע המתיישן בכבוד ולעיתים עושה שימוש בחומר ממוחזר או ב -readymade.

wabi-sabi

לא אוכל להסביר מדוע אני מתרגשת מעיצוב יפני מודרני ומסורתי ואף שאני מתעניינת בו מאוד, אינני מתיימרת עדיין להבין את כל סודותיו. אבל יש לי משיכה כמעט לא מוסברת אל הקו הפשוט, הנקי והמתוחכם, שתמיד יש בו ערך רוחני מעורר השראה, המסתורין הזה משותף ללא מעט אנשים ואני חולקת איתם את האהבה לגינון ומים, לנגרות המסורתית, לחפצי ריהוט, עיצוב, קדרות, אמנות נייר וטקסטיל יפניים מודרניים ומסורתיים ומשלבת אותם בעבודותי.
הסגנון הפשוט והגס, העושה שימוש בחומרים מהטבע ונשאר מונוכרומטי וצנוע אפייני גם לעיצוב הסקנדינבי. אף שהקו שלו מושפע ממקורות אחרים לגמרי, מאז ראשיתו בשנות ה-50 הכנות והאוטנטיות שבו הופכים את העיצוב הסקנדינבי לאורח טבעי אפילו בארצות חמות כשלנו. כמו הסגנון היפני הסגנון עושה שימוש בחומרים טבעיים שתורמים לאווירת הנינוחות, החפצים בחלל אינם רבים צורתם צריכה לשרת את הפונקציונליות שלהם. לאחר יצירת מעטפת בהירה ניתן יהיה להכניס פרטי עיצוב שימושיים גם בחומרים תעשייתיים בעלי צבעוניות חזקה.

אלברט איינשטיין

"הדבר היפה ביותר אותו אנו מסוגלים לחוות הוא המסתורין. הוא המקור לכל אמנות ולכל מדע."

 
צור קשר

לקביעת פגישת ייעוץ:

שם*

דואר אלקטרוני*

טלפון